Tags

, , ,

Social Media Summit a întrunit specialiști din online, advertising, oameni de agenție și guru ai social media.

Ziua a fost deschisă de Mugur Păstrașcu – Managing Partner la iLeo, care ne-a învățat că viața E în altă parte. Suntem săraci. Însă supraviețuim. Asta ne face să nu facem lucrurile cum trebuie, motiv pentru care rămânem în continuare săraci.

5 idei pentru a ne îmbogăți:

1) Dacă n-ai ce spune, nu spune.

2) Conținutul original nu are nimic de a face cu conținutul bun.

3) Înlocuiește planul de conținut cu direcții de conținut!

4) Treci de la administrarea de pagini la Social Media pe bune!

5) Cresteți valoarea utilă a conținutului.

Treci la managementul unui ECOSISTEM și nu al unei platforme! Gând: schimbă-ți mindsetul! Te poți bucura de prezentarea lui Mugur aici.

Vlad Ioan Tausance sau omul din spatele campaniei lui Iohannis ne-a sugerat să gândim ca un designer, introducându-ne un concept nou ”design thinking” sau ”co-crearea”. Să învățăm să întrebăm mai mult și să nu obosim în a testa protitupuri. Fie că sunt cuvinte cheie, sau domenii e interes, testează! Poate unul din motivele campaniei reușite pe care Vlad a dus-o la finalizare cu încă 5 oameni, a fost că au lucrat ca un start-up, au reacționat rapid la orice mișcare în online și au avut încredere în comunitățile create ascultând părerile oamenilor și adaptându-se la sugestiile acestora. Gând: fiecare om este o echipă! Prezentarea lui Vlad aici.

Ziua a continua cu Alexandru Negrea care ne-a prezentat cele mai populare mesaje publicate pe Facebook în 2014. Gând: conceptul de ”evergreen content” și anume conținutul care poate fi reutilizat, mesajul care nu expiră. E trist să vezi campanii în care s-au investit sute de mii de euro pentru câteva mii de like-uri, fără să fie folosit un conținut original și relevant pentru pagina pomovată. Te invit să descoperi și tu cele mai populare mesaje publicate pe Facebook în 2014 aici.

Cristian Manafu ne-a povestit despre ”dark social” sau conținutul pe care îl sharuim cu prietenii pe mail sau WhatsApp. 69% din sharing se realizează în social media, în vreme ce 31% pe celelalte rețele (Facebook având o proporție de 23%).

Gând: ce trebuie să facă brandurile?

  • să distribuie: sharing buttom
  • să măsoare: short url links

Cristian China-Birta a fost desemnat bloggerul no 1. din Top bloggeri cu care au colaborat agențiile în 2014.

Gând: Decalogul bloggerilor în relația cu agențiile:

1. Răspunde la mailuri
2. Cere să fii băgat în baza de date a agențiilor
3. Stabilește relația personală cu omul, nu cu agenția
4. Ințelege statutul agenției – între tine și client
5. Intră în mind-setul de business
6. Vino cu contra/propuneri
7. Vino cu propuneri
8. Livrează extra
9. Nu fii măgar
10. Las-o jos pe aia cu “am valoare, dar nu mă caută agențiile”

Raluca Duța de la Golin a prezentat mai multe campanii realizate de agenție cu bloggerii în 2014. Golin a câștigat locul 1 în top agenții cu care colaborează bloggerii și recunosc că m-am bucurat tare, mai ales că am lucrat cu ei și sunt o echipă frumoasă. Ce ne-a spus Raluca vezi aici.

Costin Cocioabă de la Refresh ne-a prezentat un raport al blogosferei românești în 2015. Se pare că 39% din bloggeri locuiesc în București, în vreme ce doar 5% în Cluj. 14% dintre cei ce scriu sunt încă studenți, iar 39% din ei deja au terminat o facultate. 99% folosesc Facebook-ul ca rețea socială, iar Instagramul în proporție de 53%. Mai multe date ale raportului găsești aici.

Dan Costea ne-a recomandat să rămânem umani, simpli, îndrăzneți, să nu încetăm să ne interesăm și să încercăm constant. Să fim strategici, să fim acolo (Real Time Marketing), să fim practici și să nu practicăm superficialitatea. Prezentarea aici.

A fost o zi plină, cu multe concepte noi, oameni faini și mult dulce. SMS este despre oamenii frumoși care vin și te inspiră, te invață și te pun la treabă!

Social Media Summit, see you in 2016!

14373_10152599069355863_2949282653269932490_n